zondag 23 juli 2006

Spiering met frieten


Afgelopen week heb ik 's avonds buiten onder een parasol via m'n laptop naar 'tv' zitten kijken. Ik heb een aantal afleveringen van het leuke en informatieve programma
Klootwijk aan Zee ingehaald via uitzending gemist. Een van de onderwerpen was Spiering. Dit wordt veel in Nederland gevangen, maar bijna niet gegeten. Vrijdag heb ik een zak Spiering meebracht om dit maar eens te proberen. De visjes in een grote zak doen met een onsje bloem, 2 tl zout en 1 tl cayennepeper. Even schudden en daarna de visjes van de overtollige bloem ontdoen. Drie minuten in de frituur en ze zijn klaar. Serveren met patjes limoen en een beetje zout. Ik had nog een beetje dip staan met zure room en verse kruiden. Dat smaakt goed, maar knoflooksaus uit de knijpfles past er het beste bij. Net als een portie frieten. Ik voel me alsof ik op een mediterraan terras zit.

Geen opmerkingen: