woensdag 4 oktober 2006

Gemarineerde Courgettelinten


Ik loop een beetje achter met mijn Culi-Blog. Het is de laatste tijd ook wat druk. Dat wil niet zeggen dat ik niet lekker in de keuken bezig ben.

Hier heb ik nog een heel lekker recept met Courgette.
Met de kaasschaaf snij je 2 courgettes (2 pers.) in plakken. Ik draai de Courgette steeds een kwart slag als ik bij de zaden kom, en gooi de zaden dan weg. Maak een marinade van 1 teen fijne knoflook (ik gebruik een rasp), een handje gescheurde Basilicum blaadjes, peper, zout en 3 eetlepels olijfolie. wentel de courgette repen hier in en zet afgedekt minimaal 6 uur in de koelkast.
Als je gaat eten doe je de Courgette met de marinade in een pan en breng je het met een deksel er op aan de kook. 2 minuten koken is genoeg. De Courgette is heerlijk van smaak en 'al dente'. Lekker met een gegrild stukje vlees en wat pasta. Op deze foto heb ik er gegrilde kipfilet en tomaten salsa bij.

1 opmerking:

Sid Frisjes zei

Ziet er alvast heel lekker uit...