maandag 5 juni 2006

Roasted langoustine with spiced avocado


Zaterdag hadden wij vrienden te eten. Ik heb voor hen (en voor ons zelf natuurlijk) een lekker diner gemaakt met als hoofd gerecht asperges met hollandaise saus, op de huid gebakken snoekbaars en verse pasta. Het voor gerecht komt uit het tv programma 'the great British menu' dat ik de afgelopen weken op BBC gevolgd heb. Het was niet een van de winnende voorgerechten, maar het 'klikte' bij mij toen ik dit zag. Het is gemaakt door Nick Nairn, een Schotse chefkok die nu een kookschool en catering bedrijf runt.
Het is wel bewerkelijk, maar het is een heerlijke combinatie van smaken. De Langoustines heb ik moeten vervangen door grote garnalen (black tiger prawns). De garnalen worden in de oven geroosterd en daarna gepeld. de koppen en schalen gebruik je daarna om een zeevruchtenolie mee te maken. Van de Avocado maak je een pittige salsa met rode peper, limoen en Nam Pla (thaise vissaus). Het gerecht wordt opgediend als een torentje van garnaal met salsa met een plukje salade er op en een beetje van de olie er omheen op het bord. (verdorie, weer vergeten om er een foto van te maken). Wat een heerlijke fijne combinatie van smaken, en wat hebben wij hiervan genoten!

Als je op de titel van dit bericht klikt linkt het je naar het recept.

Geen opmerkingen: