zondag 25 juni 2006

Aardbeientaart en Meringue


Vorige week liepen wij door drachten een beetje te winkelen. Op eens viel mijn oog op een mixer in de etalage van een kado winkel. Er stond een zacht gele KitchenAid machine met een bordje "50% korting". Nu zijn dit niet de goedkoopste maar wel hele goede machines en ik vind ze zo ontzettend mooi. Ik ben toch gewoon door gelopen. De dag er na had ik al spijt en heb snel de winkel gebeld. Nu staat hij bij mij in de keuken en dus: taarten bakken!

Een tijdje geleden heb ik via Internet een exemplaar van het Patisserie boek van de gebroeders Roux gekocht. Dit heb ik maar eens gecombineerd. Het resultaat is een heerlijke taart met een laagje
knisperharde chocolade er op. Daar op een laag romige creme patisserie (of koksroom) en daar overheen een ruime laag verse aardbeien.

De overgebleven eiwitten liggen nu stijfgeklopt met kristal- en poedersuiker in de oven om heel langzaam te veranderen in een hele berg meringues.

1 opmerking:

Anoniem zei

heel naar allemaal weer.............
denk je wel aan je bikinilijn!
doei