zaterdag 27 mei 2006

Citroensoufflé met lemon curd


Ik heb al weer een tijdje niets geschreven. Dat moet geen gewoonte worden. Gisteren heb ik nog een lekker toetje gemaakt. Ik had als hoofdgerecht weer verse Asperges met een op de huid gebakken snoekbaarsfilet vergezeld van een heerlijke hollandaise saus gemaakt, en we waren nog wel in voor iets zoets. Nu had ik bij AH een potje Lemon curd gekocht, een rijke citroen custard. Hieervan heb ik een eetlepel in een 4 ramequins gedaan. Drie ewitten zeer stijf kloppen en daarna met een eetl. suiker nog een minuutje kloppen. De dooiers met het sap en de rasp van 1 kleine citroen en 50 g suiker door roeren. De eiwitten voorzichtig door het dooier mengsel spatelen en daarna over de ramequins verdelen. De soufflé's 15 minuten bakken op 170 graden. Als ze uit de oven komen moet je ze 5 minuutjes laten afkoelen omdat anders de lemon curd te heet is (weet ik uit ervaring ;-) Beetje poedersuiker er over en opdienen. Een heerlijk luchtig hapje.

Geen opmerkingen: