dinsdag 28 maart 2006

Lasagna ‘Downunder’ met verse eierpasta



In mijn boekenkast wordt een behoorlijke ruimte ingenomen door kookboeken. Onlangs heb ik weer twee exemplaren aan de verzameling toegevoegd. De eerste is ‘Het Ei’ van Michel Roux, een 2 sterren kok die ik heb leren kennen via het BBC programma Masterchef. Roux geeft in dit boek 130 recepten met ei als belangrijk ingrediënt. Daarnaast worden er veel technieken behandeld en tips gegeven. De andere aanwinst is ‘Altijd Lekker’ van Bill Granger, een Australier die met een Italiaanse inslag veel eenvoudige gerechten maakt. Gisteren heb ik een lasagna recept van hem geprobeerd. Dit was een succes, mede door gebruik van verse pasta met extra eieren (van Roux). Het verschil met een doorsnee lasagna is dat er geen bechamel gebruikt wordt. Voor vulling heb ik een tomatensaus gemaakt door een blik tomaten en een doosje kerstomaatjes samen 20 minuten te koken en er aan het eind een beetje knoflook, olijfolie en verse peper doorheen te roeren. De lasagna is opgebouwd uit afwisselend de tomatensaus, pasta, plakken ham, mozarella en ricotta. Bovenop nog een flinke hand vers geraspte parmezaan en dan 50 minuten in de oven. Heerlijk!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Cas,

Nu kan ik natuurlijk flauwe opmerkingen gaan maken over jouw overmatige eierenconsumptie en de hormonale gevolgen daarvan, maar dat hoeft niet meer want dat heb ik inmiddels al gedaan.

Leuke blog, vooral doorgaan! Maar voeg nog wel even een RSS knopje toe ;-)

Groeten, Geraldo.