zondag 5 november 2006

Zondags's diner

Via Internet kijk ik naar een serie afleveringen van 'The F-Word' een leuk programma met Gordon Ramsay. Ik zag hem daar ingepakte vis pocheren en dat heb ik vandaag ook eens uitgeprobeerd. Ik had nog een Zonnevisfilet liggen. Leg die op een stuk plasticfolie. Bestrooi de vis met zout en peper, leg er een paar basilicumblaadjes op en doe er een scheutje olijfolie over. Vouw de vis in de folie en zorg dat het goed dicht zit. De vis pakketjes pocheer je 10 minuten in water dat tegen de kook aan zit. De filet serveer ik op erwtjes met gebakken kleine uitjes en spekjes. Ik heb er ook een beetje spaghetti bij gedaan, maar dat was eigenlijk niet nodig.


Als dessert heb ik een basilicum parfait gemaakt met chocoladesaus. Dit heb ik deze week ook gemaakt op een cursus bij Albert's nieuwe restaurant "Todo Plaza" in Groningen. Albert had de suikerstroop met basilicum al voorbereid en dat moest ik nu dus zelf maken. De parfait was wel erg lekker maar de basilicum smaak was veel minder dan op de cursus. Ik zal Albert nog even vragen hoe hij dit gemaakt had en het dan nog maar eens maken.

Geen opmerkingen: