zaterdag 22 januari 2011

De Deense Deeg Klopper

Bij mijn speurtocht over het Internet naar weetjes over het bakken van brood met de no-knead methode kwam ik op de site van Breadtopia Op de site vind je veel informatie over broodbakken en in de instructie videos gebruikt Eric een Danish Whisk. Dat zag er handig uit. Blijkt dat hij de enige is op de wereld die dit verkoopt (voor zover ik heb kunnen vinden). Ik heb er toch maar een paar over laten vliegen samen met een paar kevlar oven handschoenen. Het blijkt echt een heel goed instrument te zijn om deeg te mixen en licht te kneden en is ook weer makkelijk schoon te maken.
Het blijft wel grappig, een Deense klopper, gemaakt in Polen, die ik vanuit de VS naar Nederland laat sturen.



Met de Danish Whisk klop je snel en makkelijk de ingredienten door elkaar en 18 uur later ziet het er dan zo uit.


Het is daarna weer een heerlijk broodje geworden.

- Posted using BlogPress from my iPad

3 opmerkingen:

Fast Food places zei

Glad you had such a great work.

Nienke zei

Ja grappig is dat, inderdaad!
Bij Breadtopia zag ik hem er mee werken, dit is het! Dacht ik.
Ik vond ze nu op weekendbakery.com.
Dus eindelijk in Nederland.

Anoniem zei

Hoi leuk zal je voortaan ook volgen. Maar die klopper nu even lachen komt oorspronkelijk uit Nederland.
Wordt ook dutch danish genoemd. Ze zijn op verschillende sites te koop en de prijzen variëren van 2€ tot 35€ voor de zelfde.
Groetjes Tony koken