maandag 17 april 2006

Delicious: Pasta met rucola en chilipeperpesto


Altijd als ik in een boekwinkel ben moet ik even door de kookboeken afdeling heen snuffelen. Misschien kom ik wel net een boek tegen dat ik altijd al had willen hebben, of één die ik nog niet kende maar die mij meteen aanspreekt. Vorige week was het weer zo ver. Ik stond tussen de boeken te neuzen en toen kwam ik Annabel Langbein tegen. Annabel komt uit New Zeeland en heeft hier een nieuw boek uitgebracht. Het heet 'Delicious' en staat vol met 'snelle en spannende gerechten met een sensationeel resultaat'. Bij het bladeren viel mij op dat er veel leuke gerechten met voor mij nieuwe combinaties van smaken in staan. Het volgende recept is bij ons meteen een hit! Eenvoudig, snel en heel lekker.

Kook pasta beetgaar (200 gr voor 2 pers.) Pureer intussen in de foodprocessor een handje rucola, 75 gram geroosterde amandelen, 1 teen knoflook, 1/2 tl gedroogde chilipepervlokken, rasp en sap van 1/2 citroen, 1 tl zout en peper uit de molen en 1 eetl. geraspte parmezaan. Laat de pasta uitlekken, bewaar 4 eetlepels van het kookwater. meng dat door de ruccolapuree en meng die vervolgens goed met de warme pasta.

Deze pasta is snel te bereiden en heerlijk van smaak. De combinatie van het nootachtige van de rucola, het fris zure van de citroen en de pit van de chilipeper maken dit een heerlijk gerecht.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

gaan we ook proberen!
doei!

Anoniem zei

ps. wij hebben een olijfboompje en een citroenboom gekocht, dus we hebben binnenkort verse citroenen!