zondag 12 februari 2006

Risotto met Eekhoorntjesbrood


Vorige week heb ik een zak met ingevroren eekhoorntjesbrood gekregen van Minneke (de buurvrouw). Deze lekkere paddestoel groeit bij haar in de tuin. Zaterdag heb ik deze gebruikt om een risotto mee te 'vullen'. Ik ben gek op zo'n fluweelzachte, warme risotto. Ik gebruik bouillon van een blokje, maar gebruik naast groenten- of kippen blokjes ook een Italiaans blokje met Porccini smaak. De paddestoelen bak ik even in de olijfolie en gaan daarna, voorzien van een teentje of wat knoflook, nog even in de oven. Daarna voeg ik ze toe aan de gare rijst.

Glaasje witte Verdicchio er bij en smullen maar!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Caspar,
Dat ziet er lekker uit! En leuk om te zien. dAT ZOU IK OOK WEL EENS WILLEN MAKEN. Ik zou wel graag je recept daarvoor ontvangen.
Ik waccht met spanning af.
Groetjes, je moeder.