maandag 27 februari 2006

Lamspaté met Frambozen confiture (Inpetto)


Dit weekend ben ik bezig gegaan met het echte handwerk. Ik heb een ambachtelijke lamspaté gemaakt. Ik had nog steeds wat lamslever in de vriezer liggen maar miste een goed paté recept. Vorige week kwam Mariëlle een mooi recept tegen op Internet. Het is een mengsel van lamslever, lamsvlees en varkensspeklapjes op smaak gebracht met whiskey, knoflook, groene peper korrels en jeneverbessen. Ook gaan er verse kruiden doorheen als Koriander en Peterselie. Daarna gaat het in een patévorm en heel rustig (3 uur) in de oven.
De paté wordt daarna uit de oven gehaald en mag voorzien van een gewicht er boven op langzaam afkoelen.

Vandaag was het dan proefdag. De paté heeft een heerlijke smaak en een hele prettige structuur. Om de paté nog lekkerder te maken hebben wij de Himbeere confiture uit het Inpetto pakket er op gedaan.
Dit is een heel goede combinatie. De confiture is lekker fris en fruitig van smaak. Het smaakt zoals vroeger thuis de zelfgemaakte jam smaakte.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Casper,
Klinkt geweldig die paté. Heb je voor mij het recept, dan kan ik 't even uitproberen (heb net de nodige lamslevers in de vriezer).
dankjewel alvast.
aurora

Unknown zei

Hoi Casper,

Wil je me het recept mailen dan kan ik het ook eens probeen?

Anoniem zei

Dat recept klinkt heerlijk. Ik heb lamslever in de diepvries en zou die graag verwerken tot paté. Kun je mij alsnog het recept mailen aub ?
gwenny.vandecasteele@skynet.be
Alvast bedankt