zaterdag 22 januari 2011

Roggebrood met Kevlar handschoenen

Aangezien M. geen ander brood meer wil eten bak ik er 2 keer per week eentje. Het bakken van een no-knead brood gebeurt op hoge temperatuur (250C) in een voorverwarmde vorm. Ik gebruik daar een gietijzeren pan of, zoals hier, een Römertopf voor. Ik heb een aantal maal mijn handen verbrand bij het openen, deeg er in doen, sluiten en weer in de oven zetten van de vorm. Pannelappen zijn dan niet handig en een ovenwant geeft te weinig gevoel. Dit is voor mij de oplossing, Kevlar handschoenen die beschermen je tot zo'n 280 graden. Ik heb er twee voor $16 mee laten sturen met de Danish Whisk. Toppertje!


Het brood is een 25% rogge brood.

- Posted using BlogPress from my iPad

3 opmerkingen:

Marjon zei

Vandaag mijn eerste nkbread gemaakt. In pyrex, want heb (nog) geen gietijzer met deksel of romertopf. Was erg lekker, helemaal opgegeten met 3 volwassenen en 2 kinderen en een stoofpotje uit de crockpot.
Wel wat verbeterpuntjes voor een volgend keer, maar dat heb je altijd. Toch?

Dinning Guide zei

These things look gorgeous and I am sure are delicious.

Rene zei

Goed idee om brood te bakken in een romertopf. Ik heb er ook nog eentje staan en zal dit binnenkort proberen.