zondag 22 oktober 2006

Snitzel met kruidige appelmoes en zoete aardappel


Dit was weer een heel leuk en lekker menu. Ik heb toch weer een nieuw boek gekocht. Deze keer "KOOK met Jamie (Oliver). Ik twijfelde nog even omdat ik al een paar boeken van hem heb, maar dit boek staat weer vol met leuke recepten en handige tips.





Ik heb er ook meteen maar iets uit gemaakt. De snitzels zijn niet speciaal, maar gewoon van zelf platgeslagen varkensfiletlapjes gemaakt en dan kruiden en van een mooi korstje voorzien. De kruidige appelmoes, die was heerlijk. Eenvoudig gekookt van een klontje boter, wat suiker, het sap en de rasp van een sinaasappel, kaneel, nootmuskaat, kruidnagel en natuurlijk appels.


Bij de snitzels en de appelmoes heb ik zoete aardappels gemaakt in de oven. Een zoete aardappel heet ook een bataat, en is familie van de gewone aardappel. Ik heb de bataten gehalveerd en kruislings ingesneden. Voordat ze de oven in gaan schenk je wat ahorn siroop over de bataten. Na 40 minuten zijn ze gaar en mooi gekleurd.
Een erg lekkere combinatie.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

het mes ligt aan de verkeerde kant..............

Anoniem zei

Dankjewel voor het recept...
Aangezien ik net zoete aardappelen heb gekocht, maar niet wist wat ik er mee moest, is dit een grote hulp. Er steek nog snitzel in de diepvries, dus het avondeten is weer verzekerd!