donderdag 26 januari 2006

Beercan Chicken


Lekker, het gaat vannacht weer 10 graden vriezen. Ik heb het niet zo op de kou. Geef mij maar een lekkere zwoele zomeravond, een koel glaasje rosé en dan lekker de BBQ aan. Afgelopen zomer heb ik een nieuw speeltje gekocht voor op m’n BBQ. Een Beercan Chicken Holder! In de VS zetten ze een kip op een half vol bier blikje zodat hij/zij mooi recht op blijft zitten en door de stoom ook van binnen uit gaar wordt. Mijn BCH is wat stabieler en heeft een druipschaal er onder. Er is ook een ruimte voor vloeistof en een stop om de kip van boven te kunnen afsluiten. Ik heb het recept uit de handleiding gebruikt om de kip te marineren met wijn en kruiden en daarna te roosteren. Zoals je ziet zag het er erg goed uit. Mooi gekleurd en bovenal heerlijk van smaak.
Was het maar weer zomer…

Caspar

Geen opmerkingen: